Αγαπητά
μας μέλη, το Δ.Σ. της Ο.Μ.Ε.Ρ. Αθήνας σας εύχεται καλή και δημιουργική σχολική
χρονιά.
Συνεχίζοντας με συνέπεια και υπευθυνότητα την
προσπάθεια για ενημέρωση και επιμόρφωση των μελών, οργανώσαμε ημερίδες,
σεμινάρια και εργαστήρια, με σκοπό την παροχή ποιοτικής αγωγής και εκπαίδευσης σε
παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Συγκεκριμένα, για τους επόμενους μήνες προγραμματίσαμε τις παρακάτω
εκδηλώσεις:
Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012 και ώρα 10 πμ – 2 μμ, ημερίδα με θέμα «Αγωγή ή Εκπαίδευση;», με εισηγήτρια
την κα Ζακοπούλου Αγνή,
Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ
Αθήνας, στο Συνεδριακό Κέντρο του
Δήμου Ν. Ιωνίας (Πατριάρχου Ιωακείμ 4, Ν. Ιωνία, πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ, στάση Ν.
Ιωνία).
Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012 και ώρα 9.30 πμ – 2 μμ, εργαστήριο με θέμα: «Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο: Η
αξιοποίηση των ιδεών των παιδιών στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων ΦΕ», και συντονίστριες την κα Βελλοπούλου Αγγελική, Νηπιαγωγό, Διδάκτωρ Παν/μίου Πατρών,
την κα Καμπεζά Μαρία, Λέκτορα
ΤΕΕΑΠΗ, Παν/μίου Πατρών και την κα Παπανδρέου
Μαρία, Επίκουρο ΤΕΠΑΕ, Αριστοτέλειου Παν/μίου Θεσσαλονίκης, στο Δημοτικό Σχολείο Λεοντείου Λυκείου Πατησίων, (Νεϊγύ 17, Άνω Πατήσια, πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ, στάση Άνω Πατήσια, ή Τρόλλεϋ
3 – από Πανεπιστημίου, στάση ΤΙΤΑΝ).
Πρόγραμμα
·
Προσέλευση: 9.30 πμ – 10.00 πμ
·
Α΄ Μέρος: 10.00 πμ – 11.00 πμ
o
Θεωρητική Εισήγηση
·
Διάλειμμα: 11.00 πμ – 11.30 μμ
·
Β΄ Μέρος: 12.00 μμ – 2.00 μμ (με ενδιάμεσο διάλειμμα)
o
Στο εργαστήριο θα παρουσιαστούν:
- Είδη δραστηριοτήτων που μπορούν να αξιοποιήσουν οι νηπιαγωγοί για να εντοπίσουν τις ιδέες των παιδιών της τάξης τους σχετικά με διάφορα φαινόμενα του φυσικού κόσμου
- Στρατηγικές που μπορούν να εφαρμόσουν οι νηπιαγωγοί για να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν σχετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες
- Παραδείγματα από προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί στα ελληνικά νηπιαγωγεία και πρακτικές ενσωμάτωσης στην καθημερινή ρουτίνα της τάξης
- Είδη δραστηριοτήτων που μπορούν να αξιοποιήσουν οι νηπιαγωγοί για να εντοπίσουν τις ιδέες των παιδιών της τάξης τους σχετικά με διάφορα φαινόμενα του φυσικού κόσμου
- Στρατηγικές που μπορούν να εφαρμόσουν οι νηπιαγωγοί για να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν σχετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες
- Παραδείγματα από προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί στα ελληνικά νηπιαγωγεία και πρακτικές ενσωμάτωσης στην καθημερινή ρουτίνα της τάξης
Η συμμετοχή στα
εργαστήρια είναι δωρεάν. Για την ένταξή σας σε ομάδα εργαστηρίου, απαιτείται
δήλωση συμμετοχής με αποστολή mail
στη διεύθυνση omepathens@gmail.com
Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 10 πμ – 2 μμ, βιωματικό σεμινάριο με θέμα «Η Τέχνη του Δράματος
στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου» με συντονιστές τον κο Αμοιρόπουλο Κώστα, Νηπιαγωγό, Master
& Υποψήφιο Διδάκτωρ Drama in
Education, BCU, Birmingham, UK. και την κα Ζαρκινού Βάσω, Νηπιαγωγό, στο 70ο Δημοτικό Σχολείο
Αθηνών (Καλλισπέρη 1, πίσω από το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, Μετρό στάση
Ακρόπολη)
Πρόγραμμα
·
Προσέλευση: 9.30 πμ – 10.00 πμ
·
Α΄ Μέρος: 10.00 πμ – 11.00 πμ
o
Θεωρητική Εισήγηση με εισηγητή τον Αμοιρόπουλο Κώστα.
·
Β΄ Μέρος: 11.00 μμ – 2.00 μμ (με ενδιάμεσο διάλειμμα)
o
Εργαστήριο
Το εργαστήριο είναι εισαγωγικό και θα
παρουσιάσει τις βασικές αρχές για τη χρήση του δράματος στο Νηπιαγωγείο. Κατά
τη διάρκεια του εργαστηρίου θα γίνει παρουσίαση:
-
Παραδείγματος
κύκλου μαθημάτων με τη χρήση του δράματος
-
Ιστορίας/παραμυθιού
για τη βιωματική προσέγγιση όλων των τομέων του αναλυτικού προγράμματος του
Νηπιαγωγείου
Η συμμετοχή στα εργαστήρια
είναι δωρεάν. Για την ένταξή σας σε ομάδα εργαστηρίου, απαιτείται δήλωση
συμμετοχής με αποστολή mail στη
διεύθυνση omepathens@gmail.com
Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 10 πμ – 2 μμ, ημερίδα με θέμα: «Οι καλές Τέχνες και η τέχνη της διδασκαλίας στην Προσχολική Εκπαίδευση»,
με εισηγήτριες την κα Γιαννικοπούλου
Αγγελική, Αν. Καθηγήτρια, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ και την κα Πασχαλίδου Ελένη, Νηπιαγωγό, Διδάσκουσα ΤΕΙ Αθηνών, στο Δημαρχείο Ταύρου (Πειραιώς & Επταλόφου, Ταύρος:
Από Ομόνοια – Οδό Αθηνάς, Λεωφορείο 049, στάση Σφαγεία).
Εισηγήσεις:
- «Η
απόλαυση της Λογο-Τεχνίας: Από την τέχνη του λόγου στις εικαστικές τέχνες» με
εισηγήτρια τη Γιαννικοπούλου Αγγελική
-
«Τέχνη και Μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο: Το παράδειγμα
του Mondrian» με εισηγήτρια την Πασχαλίδου
Ελένη
Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 10 πμ – 2 μμ, ημερίδα με θέμα «Μουσειακή Εκπαίδευση. Όταν το μουσείο συναντά το σχολείο. Εντάσσοντας
τα έργα τέχνης στην καθημερινή ζωή της τάξης», με εισηγήτρια την κα Κάντζου Νίκη, Master Παιδαγωγικής και
Διδακτικής, Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Νηπιαγωγό, συγγραφέα, στο
Δημαρχείο Ταύρου (Πειραιώς & Επταλόφου, Ταύρος: Από Ομόνοια – Οδό Αθηνάς, Λεωφορείο 049, στάση Σφαγεία).
Σκοπός της ημερίδας
είναι η ένταξη των έργων τέχνης στην καθημερινή ζωή του σχολείου. Θα
ασχοληθούμε με:
- Οπτικό εγγραμματισμό (θεωρητική εισήγηση, πρακτική εφαρμογή: πολυδιάστατη ερμηνεία των αντικειμένων, ασκήσεις παρατηρητικότητας π.χ. The Generic Game, Harvard Project Zero, Κοιτώ 2 φορές 10, Ο κήπος με τα αγάλματα – παρατηρητικότητα με αφορμή ένα βίντεο, πρωτόκολλα ερωτήσεων που αφορούν αντικείμενα-εκθέματα, ενσυναίσθηση μέσα από ένα έκθεμα-άγαλμα).
- Τη διαχρονία του παιχνιδιού (αντικειμένου) και τη διαπολιτισμική διάσταση αντικειμένων σε διαφορετικούς πολιτισμούς (πχ. Όταν η Μέδουσα Γοργώ, συνάντησε την πριγκίπισσα Σαχμαράν από την ΝΑ Τουρκία).
- Την επεξεργασία αντικειμένου από μικρές ομάδες παιδιών, με παιχνίδια μνήμης, ταύτισης, ντόμινο με έργα τέχνης και με αινίγματα που αφορούν αντικείμενα του λαϊκού πολιτισμού.
- Τη δημιουργία θεματικών μουσειοτσαντών (Η Δανάη, μια πλαγγόνα σπίτι μας, Η γιαγιά Μαριγώ και τα έθιμα, Με ένα νανούρισμα για μαξιλάρι).
- Οπτικό εγγραμματισμό (θεωρητική εισήγηση, πρακτική εφαρμογή: πολυδιάστατη ερμηνεία των αντικειμένων, ασκήσεις παρατηρητικότητας π.χ. The Generic Game, Harvard Project Zero, Κοιτώ 2 φορές 10, Ο κήπος με τα αγάλματα – παρατηρητικότητα με αφορμή ένα βίντεο, πρωτόκολλα ερωτήσεων που αφορούν αντικείμενα-εκθέματα, ενσυναίσθηση μέσα από ένα έκθεμα-άγαλμα).
- Τη διαχρονία του παιχνιδιού (αντικειμένου) και τη διαπολιτισμική διάσταση αντικειμένων σε διαφορετικούς πολιτισμούς (πχ. Όταν η Μέδουσα Γοργώ, συνάντησε την πριγκίπισσα Σαχμαράν από την ΝΑ Τουρκία).
- Την επεξεργασία αντικειμένου από μικρές ομάδες παιδιών, με παιχνίδια μνήμης, ταύτισης, ντόμινο με έργα τέχνης και με αινίγματα που αφορούν αντικείμενα του λαϊκού πολιτισμού.
- Τη δημιουργία θεματικών μουσειοτσαντών (Η Δανάη, μια πλαγγόνα σπίτι μας, Η γιαγιά Μαριγώ και τα έθιμα, Με ένα νανούρισμα για μαξιλάρι).
Σάββατο 30 Μαρτίου 2013 και ώρα 10 πμ – 2 μμ,
ημερίδα με θέμα «Διαφοροποιημένη
παιδαγωγική: Ένα ευέλικτο πλαίσιο για τη διασφάλιση της συμμετοχής όλων των
παιδιών» με εισηγήτρια την κα Σφυρόερα Μαρία, Επικ. Καθηγήτρια
Παιδαγωγικής, ΤΕΑΠΗ και βιωματικά εργαστήρια με εμψυχώτριες τις: κα Κοσμίδου Λίτσα, Νηπιαγωγό, Μεταπτυχιακό
ΤΕΑΠΗ, Υποψήφια Διδάκτωρ, την κα Κωστούδη
Φωτεινή, Νηπιαγωγό, Μεταπτυχιακό ΤΕΑΠΗ και την κα Στάθη Μαρίνα, Νηπιαγωγό, Μεταπτυχιακό ΤΕΑΠΗ, Υποψήφια
Διδάκτωρ και την κα Φάκου Αιμιλία,
Νηπιαγωγό, Υποψήφια Διδάκτωρ ΤΕΑΠΗ, στο 70ο Δημοτικό Σχολείο
Αθηνών (Καλλισπέρη 1, πίσω από το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, Μετρό στάση
Ακρόπολη).
Πιθανές
αλλαγές στις προγραμματισμένες ημερίδες θα
αναρτούνται στην ιστοσελίδα του παραρτήματος, http://omepathens.blogspot.com
Η
ενεργός συμμετοχή σας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχία των
εκδηλώσεων και την υλοποίηση των βασικών επιδιώξεων και στόχων της O.M.E.P.