Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

Εκδηλώσεις παραρτήματος Ο.Μ.Ε.Ρ. Αθήνας 2017-18

Η Γενική Συνέλευση των μελών του Παραρτήματος της Ο.Μ.Ε.Ρ.  Αθήνας , καθώς και οι εκλογές, θα γίνουν στις 2 Δεκεμβρίου 2017 και ώρα  9.30 π.μ. – 2 μ.μ. στο Συνεδριακό Κέντρο του  Δήμου Ν. Ιωνίας (Πατριάρχου  Ιωακείμ 4, Ν. Ιωνία, πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ, στάση  Ν. Ιωνία).
Η παρουσία σας είναι απαραίτητη για την καλή και αποδοτική λειτουργία της Ο.Μ.Ε.Ρ. Σημειώνουμε ότι, σύμφωνα με το καταστατικό της Ο.Μ.Ε.Ρ. Ελλάδας, μπορούν να ψηφίσουν όλα τα τακτοποιημένα οικονομικώς μέλη για το 2017.
 Οι υποψηφιότητες για τη Διοικούσα Επιτροπή κατατίθενται με α) έγγραφη αίτηση υποψηφιότητας και β) σύντομο βιογραφικό σημείωμα (έως 250 λέξεις) προς την ηλεκτρονική διεύθυνση: omepgr@gmail.com. Στο θέμα του e-mail, οι υποψήφιες/οι πρέπει να σημειώσουν «Κατάθεση υποψηφιότητας για Διοικούσα Επιτροπή» και να ζητήσουν ηλεκτρονική απάντηση επιβεβαίωσης της λήψης του. Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης υποψηφιότητας ορίστηκε η 24η Νοεμβρίου 2017. Οι υποψηφιότητες για το Διοικητικό Συμβούλιο του Παραρτήματος της Αθήνας κατατίθενται στην Πρόεδρο του Παραρτήματος κα Έφη Μανίτσα με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση omepathens@gmail.com, ή τηλεφωνικά στο 6979370031, ώρες 6 – 8μμ. Για τη διευκόλυνση της διενέργειας των εκλογών, παρακαλούνται τα μέλη που ενδιαφέρονται, να στείλουν τις υποψηφιότητες για το παράρτημα μέχρι 24 Νοεμβρίου 2017. Επίσης, να σας ενημερώσουμε πως υποψήφιος του ενός ψηφοδελτίου δεν αποκλείεται από το άλλο.

 Το Δ.Σ. της Ο.Μ.Ε.Ρ. Αθήνας, συνεχίζοντας με συνέπεια και υπευθυνότητα την προσπάθεια για ενημέρωση και επιμόρφωση των μελών, οργανώνει ημερίδες, σεμινάρια και εργαστήρια, με σκοπό την παροχή ποιοτικής αγωγής και εκπαίδευσης σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Συγκεκριμένα, για τους επόμενους μήνες προγραμματίσαμε τις παρακάτω εκδηλώσεις:

  Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017 και ώρα 10 π.μ. – 2 μ.μ., σεμινάριο με θέμα «Η ειδική αγωγή μια πραγματικότητα για το νηπιαγωγείο γενικής αγωγής» με εισηγήτρια την κα Μαρία Καραπαναγιώτου, Adv. Dip., MA, εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Ν. Ιωνίας (Πατριάρχου Ιωακείμ 4, Ν. Ιωνία, πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ, στάση Ν. Ιωνία).
 Ο ρόλος της νηπιαγωγού στην αναγνώριση, παραπομπή, επικοινωνία και συνεργασία με ειδικούς παιδαγωγούς και γονείς παιδιών που απαιτούν ιδιαίτερη αντιμετώπιση. Στο 3ωρο σεμινάριο θα διερευνηθουν τα μοντέλα συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής και οι αντιλήψεις εκπαιδευτικων και γονέων για την ομαλή επικοινωνία με στόχο το παιδί.

  Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 10 π.μ. – 2 μ.μ., ημερίδα και βιωματικά εργαστήρια με θέμα «Προάγοντας την ψυχική ανθεκτικότητα στη σχολική κοινότητα» , με εισηγήτριες την κα Γεωργία Καρούντζου, Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας Εκπαίδευσης ΠΔΕ Πελοποννήσου, την κα Μαρία Τσούτσουβα, Δρ. Π. Τ. Δ. Ε. του Ε.Κ.Π.Α., Σχολική Σύμβουλο ΠΕ 70 και την κα Φυλλιώ Νικολούδη, Σχολική Σύμβουλο Π.Α., Συγγραφέα, Δασκάλα Δράματος στην Εκπαίδευση, στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, «Έλλη Αλεξίου», Λασκαρίδου 37, Καλλιθέα, Μετρό Κηφισιά-Πειραιάς, στάση Ταύρος, (έξοδος από Παναγή Τσαλδάρη, δεξιά προς Αγίων Πάντων, αριστερά προς Λασκαρίδου), Λεωφ. 040 Σύνταγμα-Πειραιάς, στάση Χαροκόπου, (από Ελ. Βενιζέλου, αριστερά προς Χαροκόπου, αριστερά προς Λασκαρίδου). 
  10.15 π.μ.-11.00 π.μ "Η έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας και παρεμβάσεις για την ενίσχυσή της", Μαρία Τσούτσουβα.
 Η ψυχική ανθεκτικότητα χαρακτηρίζεται από την ικανότητα του ατόμου να ξεπερνά αρνητικές και στρεσογόνες εμπειρίες γρήγορα και να προσαρμόζεται αποτελεσματικά στις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της καθημερινής ζωής. Αρχικά γίνεται αναφορά στα ατομικά χαρακτηριστικά αλλά και τα χαρακτηριστικά των οικογενειών, του σχολείου, των κοινοτήτων και των ομάδων συνομιλήκων που υποβοηθούν στην ανάπτυξη της ψυχικής ανθεκτικότητας και, εν συνεχεία, προτείνονται συγκεκριμένες δράσεις η εφαρμογή των οποίων στοχεύει είτε στη μείωση των παραμέτρων επικινδυνότητας είτε στην ενίσχυση των προστατευτικών παραμέτρων που προάγουν την ψυχική ανθεκτικότητα.
  11.00π.μ.- 12.00μ.μ. "Η διαχείριση του άγχους των εκπαιδευτικών στη σχολική πραγματικότητα", Δρ. Γεωργία Καρούντζου.
 Στη σημερινή εποχή, η εργασία των εκπαιδευτικών είναι πολύπλευρη, αφού αναλαμβάνουν όχι μόνο τη διδασκαλία, αλλά και αλλά θέματα που σχετίζονται για παράδειγμα, με το πρόγραμμα σπουδών, τους μαθητές, τους γονείς, τη σχολική κοινότητα κ.α. Αποτέλεσμα αυτών των δύσκολων συνθηκών εργασίας είναι το άγχος, η επαγγελματική εξουθένωση και η απώλεια του διδακτικού προσωπικού, που έχουν σαν άμεση συνέπειες την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Σε αυτή την εισήγηση, αρχικά γίνεται μια παρουσίαση των της επαγγελματικής ικανοποίησης και του άγχους. Στην συνέχεια γίνεται αναφορά των ορισμών του εργασιακού άγχους και παραθέτονται οι παράγοντες στους οποίους οφείλεται η δημιουργία του εργασιακού άγχους των εκπαιδευτικών. Ακόμα αναφέρονται τα συμπτώματα και οι συνέπειες του εργασιακού άγχους. Τέλος, γίνεται αναφορά στο σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης, καθώς και στα συμπτώματά της και τις αιτίες εμφάνισή της.
  12.00 μ.μ.-12.30 μ.μ. Διάλειμμα
  12.30μ.μ- 2.00μ.μ. Παράλληλα εργαστήρια: "Δραστηριότητες με στόχο την ετοιμότητα και ενδυνάμωση των μαθητών για την αντιμετώπιση αντίξοων συναισθηματικών και ψυχικών καταστάσεων". Σε κάθε εργαστήρι συμμετέχουν έως 30 άτομα.

  Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018 και ώρα 9.30 π.μ. – 3.30 μ.μ., επιμορφωτική ημερίδα για νηπιαγωγούς και δασκάλους και θέμα «Ιστορίες και στοχασμοί γύρω από την παιδική ηλικία», σε συνεργασία με τις Εκδόσεις ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ, στο 70ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
(Καλλισπέρη 1, πίσω από το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, Μετρό στάση Ακρόπολη).
  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
 • Παιδαγωγικές προσεγγίσεις σε τάξεις ένταξης Ευαγγελία Τρέσσου – Σούλα Μητακίδου, Καθηγήτριες ΑΠΘ, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
 • Παραμύθι Μύθαρος: μικρή εισαγωγή στην τέχνη της αφήγησης Αγνή Στρουμπούλη, Αφηγήτρια παραμυθιών
 • Η Μοντεσοριανή εκπαίδευση σήμερα Ειρήνη Φαφαλιού, Διευθύντρια σπουδών ΑΜΙ, Μοντεσοριανό Εργαστήρι
 • Μια φορά... πολλά παιδιά: παράσταση αφήγησης με ιστορίες κρυμμένες στις πολύχρωμες σελίδες παιδικών βιβλίων για παιδιά που ξέρουν να παίζουν, να γελάνε και να κλαίνε, να θυμώνουν και να συγχωρούν, να δέχονται και να αποδέχονται... Για παιδιά που παραμένουν παιδιά ακόμα κι όταν μεγαλώσουν. Εύη Γεροκώστα, Παραμυθού
  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
• Συνδέοντας το σχολείο με την κοινωνία και τον δημόσιο χώρο: τάξη, αυλή, κοινότητα.
Νίκη Κοκκινοπλίτη, Νηπιαγωγός
 • Το σπίτι μας, μνήμη και λήθη Το σπίτι μας ως ψυχική κατασκευή, ως μια αδιάσπαστη ενότητα ανθρώπων και πραγμάτων, ως ένα πλέγμα αφηγήσεων και μνήμης. Μνήμης όχι για να νοσταλγήσουμε το παρελθόν, αλλά για να επινοήσουμε το μέλλον. Το σπίτι μας: Η προσωπική μας ιστορία. Βιωματικό εργαστήρι με αφορμή το βιβλίο Ζωγράφισέ μου ένα σπίτι.
Χριστίνα Φραγκεσκάκη, Εκπαιδευτικός – Συγγραφέας
 • Τάξη σε κίνηση: τα εργαλεία της τέχνης του χορού μέσα στην τάξη.
 Σκυτάλη – Εκπαιδευτικό Κινητικό Πρόγραμμα
 • Από το χαρτί στη σκηνή Με αφορμή το παραμύθι Φεύγει- έρχεται θα εξερευνήσουμε πως μπορούμε να διασκευάσουμε ένα παραμύθι σε θεατρικό έργο, τι λύσεις θα επιλέξουμε για τη διανομή των ρόλων, πώς θα φτιάξουμε τα σκηνικά και τα κοστούμια και που θα βρούμε υλικό για τη μουσική επιμέλεια της παράστασης μας.
Άννα Κοντολέων, Συγγραφέας - Θεατρολόγος

 Η παρακολούθηση των ημερίδων και εργαστηρίων είναι ελεύθερη, αν δεν αναγράφεται κόστος συμμετοχής. Σε όσες ημερίδες έχουν ελεύθερη συμμετοχή βεβαιώσεις παρακολούθησης χορηγούνται μόνο στα μέλη του παραρτήματος της Ο.Μ.Ε.Ρ. Αθήνας. Πιθανές αλλαγές στις προγραμματισμένες ημερίδες θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του παραρτήματος, http://omepathens.blogspot.com Η ενεργός συμμετοχή σας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχία των εκδηλώσεων και την υλοποίηση των βασικών επιδιώξεων και στόχων της O.M.E.P.